onsdag 14 maj 2014

Gina Tricot - Turquiose Dust

Idag (lr igår) lackade jag med ännu ett otestat, ett närmare slutet på mitt köpstopp ;)
Valet föll på Gina Tricot´s Turquiose Dust.

Med detta havsgröna lack deltar jag i Karins Gröna Onsdag!

TD är som sagt ett havsgrönt aningens metalliskt lack med blå glitter, guldigt smått glitter och även några större nästan holografiska glitter i.
Skirt är det så här ser ni 5 lager!
Torkar snabbt och är lättlackat så det känns ok ändå :)
Seche Vite på toppen.....

På bilderna är det inte nylackat så tyvärr har lacket dragit sig lite från tipparna fast det stör inte så mycket, bara lite ;)

Bilder i mulet morgonljus och mina händer ser ut att behöva lite mer återfuktning så det ska de få!






22 kommentarer:

  1. Det här lacket har jag tittat på men inte riktigt kunnat bestämma om det är fint eller inte. Det känns faktiskt ganska unikt och jag tycker det är roligt att just Gina Tricot har släppt det. Men fem lager vet jag inte om jag skulle palla med, men kanske över ett annat.. Tur för mig att jag har köpstopp deluxe så jag inte behöver fundera mer på den saken. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är köpstopp bra ;)
      Erkänner att jag snurrade länge på flaskan i butik innan den fick komma med hem....har inget liknande så det känns kul att ha :)

      Radera
  2. Jag körde med underkläder: http://rockjewelnails.blogspot.se/2014/03/rockjewel-presents-spring-on-budget.html Man förlorar lite av det fina skimret och djupet som blir med enbart detta lack, men å andra sidan slipper man fem lager :-) Hur som helst ett fint lack, och prisvärt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får fundera på om jag ska testa att ha underkläder ;)

      Radera
  3. Det här lacket är så vackert! Jag körde också med underkläder sist, men man förlorar nästan lite av lackets unikhet då. Så nästa gång ska jag också lacka det som det är. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vare att det torkar så snabbt så ÄR 5 lager ok för mig :)

      Radera
  4. Snyggt! Trist med de många lagren, men det kanske är värt det ändå :)

    SvaraRadera
  5. Det var riktigt nära jag lackade med detta igår också men så blev det Color Club istället. Jag är förtjust i det här. Bra att veta att det krävs många lager. Då vet man vad man har att vänta. Vi kämpar på med våra otestade vi. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja dessa otestade ska lackas igenom!!

      Radera
  6. Det är superliktDeborah Lippmanns Mermaid's Dream eller Revlon's Wintermint :o) Xx

    Makeup by Candlelight

    SvaraRadera
    Svar
    1. Likheten m DL är verkligen slående, Revlons måste jag kolla på :)

      Radera
  7. Vackert, kul att se en hel manikyr med det! Har ju visat det i en jämförelse med Deborah Lippmanns.

    SvaraRadera
  8. Jag kanske behöver skaffa det här lacket ändå! Det ser så fint ut!

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Ja o det sitter bra oxå!! väldigt lite tippwear idag på dag 2 :)

      Radera
  10. Wow, så snyggt! Men lite trist på formulan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast bara lite trist då jag gillade det ☺

      Radera
  11. Helt galet snyggt! Köpte det häromdagen och det gör mig inget att det är så skirt faktiskt. Så vackert som det är ;)

    SvaraRadera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.