söndag 27 oktober 2013

NailArt Sunday -Halloween (United In Green)

Sista dagen med United in Green! Tack Karin för fint värdinneskap!
Tiden räckte inte till för att bidra fredag och lördag, fredag pga 6årsfirande och lördagen pga en tråkig rygg så det blev bara det jag visar här idag.

Idag är det ju också NailArt Sunday hos LeLack och temat är Halloween.

I Instagramflödet och på många nagelbloggar finns det just nu en hel del inspiration till halloweenmanikyrer och med tanke på min rygg orkade jag inte krångla till det utan körde med en pond som kräver torktid mellan och då kan jag komma upp och röra mig.

Försökte "spooka" till det med några ögon i ponden, blev sådär....
Borde lagt ögonen högre upp i ponden och därmed något mer lager så tror jag det blivit bättre.
Har faktiskt "bara" 4 lager här (2 prickar, 2 jelly). därav även en hel del synlig VNL...

Lacken jag använt är:

H&M - In It For The Game (vita prickar)
Det svarta Nordic Cap
China Glaze - Budding Romance
Som alltid Seche Vite på toppen.

Budding Romance är träskgrönt och bara det kan kännas läskigt på början till vinterbleka fingrar.

Tråkigt nog ser jag på bilderna att jag klabbat utanför mer än jag såg innan jag fotade så missfärgat skinn får vara en del av denna NailArt....


 






Om detta blev så halloweenaktigt är väl frågan men jag skyller på att just halloween inte är någon favorithelg över huvudtaget.....

Nästa vecka har vad jag vet inget färgtema och här är det höstlov så troligtvis blir det annat än rosa och grönt här när jag väljer att blogga.

7 kommentarer:

  1. Det här tyckte jag var en superkul idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) ska nog göra ett nytt försök och fler lager!

      Radera
  2. Gillar idén med ögonen som stirrar upp ur en slemgrön damm!

    SvaraRadera
  3. Lätt galna grodor som sitter där nere i djupet och lurar på dig:) Gillar det.

    SvaraRadera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.