torsdag 8 augusti 2013

China Glaze - Snap My Dragon

Det regnar idag och jag har fönsterputsare på plats.....jaja....
Piggar upp denna grå dag med ett färgglatt lack som passar fint in hos Emmas PinkThursday hoppas jag.

Lacket för dagen är som rubriken skvallrar om China Glaze Snap My Dragon.
Snap My Dragon är ett rosa-rött lack med ljusare rosa skimmer i.
2 lager + Seche Vite ska jag visa om några rader.
Lacket va hyfsat lätt att lacka med men jag upplevde att det blev lite klistrigt.....torktiden medel och jag såg att efter jag fotat så hade jag stött emot lillfingernageln så den blev skrynklig.

Förresten inser att nu kan det ju vara så att mörkare tider närmar sig och det ökar på utmaningen med att fota lacken och fånga färgen......
Funderar allvarligt på ett ljustält, tipsa mig gärna om ett bra och prisvärt!

Så till dagens bilder då, de första ute i det mulna vädret mellan regnskurarna, det sista inne...







Här på "innebilden" syns skimret lite mer, för det va som vanligt svårt att fånga....lr jag har inte lärt mig än hur jag ska få till inställningarna rätt.....


Glöm nu inte att kika in hos Emma för att se fler rosa skönheter!

3 kommentarer:

  1. Vacker nyans och skimmer! :-)
    Jag kan tipsa dig om den fotostudio jag köpte och som fungerar väldigt bra och som inte är alltför dyr: http://cdon.se/hemelektronik/k%C3%B6nig_kn-studio10_mini_photo_studio-12256902

    SvaraRadera
  2. Härlig färg! Jag har köpt ett tält från kjell & company. Lampor ingår. Är samma som cactus har visat på sin blogg (och använder av vad jag vet) och den är riktigt bra. :) Sök på ljustält så hittar du säkert.

    SvaraRadera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.