lördag 31 augusti 2013

Max Factor - Emerald

 
Gårdagens lack gillade inte att vara med om att frosta av en frys, så det blev till att lacka om.
Annars hade jag gärna burit T.N.T. någon dag till....
 
Max Factor Emerald är ett effektlack i samma serie som Fantasy Fire tror jag allt.
Går att lacka på egen hand men ni får se det över 2 lager med China Glaze Liquid Leather, 1 lager Seche Vite på toppen precis som vanligt.
Ett lager Emerald räckte fint och ser mycket djupare ut över svart än ensam.
Ensamt tycker jag när jag jämför att det ser lite blaskigt ut, MEN hade jag inte testat över svart hade jag varit nöjd ändå.
 
Härligt skalbagge/smaragd grönt gnistrar det i solen.
 


 
 

Ni får en bild tagen inne i helt vanligt dagsljus från ett fönster, här ser man färgen på ett ännu bättre vis tycker jag.....
Det där med att fota o vara nöjd med bilderna är verkligen en utmaning....
Inte alltid sol är att föredra börjar jag inse....


Hade jag haft 3 händer hade ni fått se en jämförelse där jag bara har Emerald, men jag har som alla andra bara 2....
Hm....stativ o självutlösare kanske kan gå!

10 minuter senare.....
Ok, nu har jag fixat o trixat med kameran men får ingen bra bild idag...en annan dag kanske!

6 kommentarer:

  1. Du vet ju redan att jag tycker det här ser fantastiskt ut men jag säger det igen, fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Åhhh såå vackert! Härlig färg. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det!! Härlig höstfärg :)

      Radera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.