tisdag 6 augusti 2013

Nfu Oh - JS27 + HM - In It For The Game

Idag ska ni få se en manikyr jag gjorde i söndags och faktiskt fortfarande bär med bara aningens tipwear!!
Kanske blir det omlackning ikväll......

Har sett massvis med fina "pond-manikyrer" den senaste tiden och tänkte att det där måste väl jag också fixa!?!
Sagt och gjort fram med ett jellylack och ett vitt lack.

Jellyt har det oerhört spännande namnet JS27 och kommer från Nfu Oh. JS27 är ett mörkare lila som va underbart att lacka med!!
Det vita, mitt enda, är från HM, In It For The Game är ett helt vanligt vitt krämlack.
Hur täckningen av detta vita är på egen hand vet jag inte än, men till detta funkade det fint.

Fram med dottingtool i den storlek Du vill ha, lite folie lr dylikt att droppa lack på sen kör vi.


Som ni ser på bilden så börjar jag med prickarna direkt efter underlacket, sen ett lager jelly och fortsätt så tills du fått manikyren som du vill.
Jag va nöjd efter 3 lager av varje.
VIKTIGT att låta prickarna torka ordentligt innan du lackar över dom annars kan de flyta ut, så det tar en stund detta ;)
Förresten som ni ser så varierade vädret en del under fotandet ;) men ni fattar principen.....
Js27 torkar ganska snabbt och superblankt men jag avslutade det hela med Seche Vite för en skyddande effekt.
På bilden ovan ^^ ser ni som sagt bara de 5 första lagren men nu kommer resten:










Nu är ju frågan vad jag tycker om detta??
Ååååh jag är lite kär i både färgen och själva manikyren :)
Annars hade den nog redan åkt av ;)
Gillar Du detta??

11 kommentarer:

  1. Snyggt!! Måste leta fram mina jelly lack nu känner jag :-)

    SvaraRadera
  2. Jäklar vad snyggt! Nu blev jag också sugen på att testa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) va glad jag blir att du gillar :)

      Radera
  3. Sjukt snyggt, både ponden och färgvalet. Gjorde själv en i grönt som jag älskade. Mer pondmanikyrer lär det ju bli i framtiden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har svårt att skiljas från den ;) måste kolla in din gröna!

      Radera
  4. Jaha, det är väl bara att inse att jag älskart! Så snyggt, faktiskt det snyggaste du haft på din naglar om du frågar mig! Verkligen jätte läckert :)
    Jag vill se det IRL på söndag! Så ta inte bort det pleeeeeeeeeeeeeeease, hehe ;)

    Kjaaaaaaaam C <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh tack ♡♡♡♡♡
      Skulle gärna ha det på men det åker nog av idag ...
      Kanske gör en ny bara för dej ♡
      Kjaaaaam ♡♡♡♡♡

      Radera
  5. Heeeeelt galet snyggt och läckert, älskar färgerna och manikyren. Mååååste våga detta nån gång. Duktig du är Annica! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du vågar!! Du har ju gjort en massa snygga nailarts!!
      Kraaam ♡♡

      Radera
  6. Det hittade också på ett lila jellylack? :D Blev toppen!

    SvaraRadera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.