onsdag 28 augusti 2013

Lóreal Color Riche - Blue Reef

Dagens lack hittade jag för en tjuga på HM i måndags och trots att namnet antyder att det skulle vara blått så är detta mitt bidrag till GrönOnsdag hos Karin.
 
Blue Reef är mer ett havsblått/grönt krämlack än ett blått, typiskt nog fångade kameran mest blått såg jag när bilderna väl va i datorn, så lite justerande med färgen fick lacket att visa sig mer som det är, hoppas ni står ut med en anings gröna fingrar åtminstone på först bilden.....orkade inte mer nu men ska minsann lära mig mer hur jag ska fånga färgerna med kameran!!
 
2 lager har jag på bilderna och lättlackat för det hamnade där jag ville, MEN råkade jag dra med penseln över redan målat lack så drogs det med....så flödiga lager är att föredra!
Torkade fort mellan lagren och ännu fortare när ett lager Seche Vite va på plats.
 
Gillar verkligen färgen och kan gärna bära detta fler gånger i höst!
 

 







Glöm nu inte att kika på alla andra gröna skönheter idag!

12 kommentarer:

  1. Jag älskar Blue Reef, är ett av mina favvolack, men det nysläppta Vendomeemerald går heller inte av för hackor.

    SvaraRadera
  2. Härlig färg, känns svårbedömd men nog ser den grön ut, sådär så man får lust att bada utomlands :D

    SvaraRadera
  3. Åh, den har jag också, köpt för en tjuga. Men inte testad än. Ser ut som om jag ska göra det å det snaraste, jättefin färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul o shoppa till bra pris :)

      Radera
  4. Det här har jag också :) Supersnyggt tycker jag!

    SvaraRadera
  5. Underbar färg, lite åt tealhållet. Snyggt! :-)

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Teal är ett ord jag ofta glömmer ;) kanske fastnar det nu....

      Radera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.