söndag 11 augusti 2013

Depend - 330 i en PondManikyr

Det va så kul förra helgen när jag gjorde min första pondmanikyr så jag bara kände att jag va tvungen att göra en till denna helgen!!
Men vilket lack skulle jag använda då?
Har inte så himla många jellylack tyvärr (än..)
Kom då på att jag köpte ett lack från Depend som jag tror kom förra hösten. Grejen med detta lack är att jag höll på och bli galen när jag testade det då, så det åkte ner i en låda för ett ev byte med någon...tror inte ens jag lagt ut det i Lacka-Byt på FB....
Recensionerna av detta lack på andra bloggar har varit minst sagt sval....
Kletigt och konstig struktur är betyg jag läst och efter min första lackning så håller jag med....

MEN, det ser ut att vara ett bra jelly att göra en pondmanikyr med ju, japp jag testar det är ju bara att ta bort och lacka med ngt annat om jag blir galen tänkte jag ;)

Blev glatt överraskad och tänker därför dela med mig av dagens manikyr :)
Jag har varvat vita prickar med HM´s lack In It For The Game och 330 i sammanlagt 6 varv, 3 omgångar m varje.
På toppen och då försvinner den konstiga strukturen av 330 ett lager Seche Vite.

330 är som sagt ett jellylack med konstig struktur i med en röd/korall/orange/rosa färg.





Blev inte så illa va ;)

10 kommentarer:

  1. Oh! Bra att lacket funkade till detta, för manikyren ser väldigt pigg och härlig ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta lack kommer endast användas vid en pond from nu :)

      Radera
  2. Hej, jag gillar verkligen din pond där, den var fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) fick en del fina kommentarer för den

      Radera
  3. Jättesnyggt, jag vill också göra sånna där prickar!
    Kjaaaaaam C <3<3<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att du ska göra prickar nu då ;)
      Ta en knappnål o dutta med, funkar fint serö ;)
      Kjaaaam ♡♡♡♡♡

      Radera

Alltid kul med kommentarer, så skriv gärna något.
Alla svar kommer här.